Dec 5, 2007

Zamzam-ala-khadam

Maksud:
1. Merepek, meraban, nyanyuk

2. Tidak betul fikiran lagi (ahli politik) atas sebab menurut dan mempertahankan perintah bulat-bulat daripada orang atasan; dengan tanpa/enggan memahami situasi sebenar

Asal-usul:
Diinspirasikan oleh penyanyi rap sensasi negara, Zai the Mai, dalam persembahan beliau yang disiarkan secara langsung di saluran Al-Jazeera kepada seluruh dunia pada 10-Nov-2007.

5 comments:

*heartbeat* said...

tersengeh-sengeh la baca blog sini.. :D

Dimitry said...

Ni takde kaitan langsung dengan topik ni tapi gua rasa hang kena tengok video ni...

http://www.youtube.com/watch?v=EY-ZfuYSJx8

p/s: Takde ke tempat lain yang gua boleh buat post cam ni?

gagak hitam said...

takpe brader dimitry....

kita sudah biasa dengan perkara tak kena tempat.

macam menteri-menteri kita semua tu...otak dan kelayakan mereka pun takde kaitan dengan jawatan diorang pegang... tapi tetap selamba kambing, berani masuk TV tersengih-sengih lagi apa...

Dimitry said...

Hahaha... Betul jugak, tapi yang paling best sekali ialah 1 interbiu yang sama, Al-Jazeera tunjuk lain, RTM tunjuk lain. Lawak betul tengok muka polis tu kat RTM tapi brutal habih kat Al-Jazeera

http://www.youtube.com/watch?v=vMFY1-z2Lk0
http://www.youtube.com/watch?v=-wcG0QT1TUc

adam said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is