May 15, 2009

Kembali Sudah

Setelah lebih 3 bulan menghilangkan diri, gua dah banyak pikir pasal blog ini. Macam-macam kaedah digunakan setiap hari untuk memotivasikan jari-jemari gua untuk menaip entri entri menarik. Kaset kaunseling pakar motivasi Dr Fazilah Kamsah tu...gua dah dengar lapan juta kali dah....siap nak lebur dah pita tu. Tapi tak kesampaian juga hajat tu. Entah samada jari gua yang degil, atau Dr Fazilah tu memang tak boleh pakai.

Tapi takpe, gua pikir. Dan pikir. pikir lagi. Sehinggalah suatu hari tu, gua pikir sampai gugur 3 helai bulu hidung... baru gua sedar. Tapi apa yang buatkan gua sedar tak penting. Yang penting gua dah mula menulis sekarang.


Sebenarnya dalam tempoh 4 bulan yang lalu, perkara bermacam pattern berlaku dalam hidup gua. Cuma gua tak nak bagitau. Kerana gua tak nak merampas perhatian yang diberikan kepada beruk-beruk yang sibuk bertelingkah di Parlimen atau di Perak. Sia-sia kang diorang bersandiwara tapi korang tak ambil port dan sibuk baca blog gua.

Dan gua kembali kini dengan tujuan. Gua nak tunjuk muka dah.

Jeng...jeng... jeng...

(Diharap bersabar. Ada lagi sikit kena touch-up gambar gua. Tapi gua gerenti, ianya lagi hensem dari Harun Salim Bachik)

No comments: