Oct 24, 2008

Najibran a/l Razakasmy

Pada mulanya gua pun agak keberatan nak percaya artikel yang terpapar di Malaysia Today, yang berkisahkan si Najib itu sebenarnya beragama Hindu.

Tapi segala kemusykilan gua sudah terjawab sewaktu gua pergi kerja hari ini. Dalam perjalanan gua yang melalui Jalan Bangsar dan ke kawasan Brickfields, gua amat teruja sekali dengan rekaan 'bunting' sambutan Deepavali mereka.

Kerana dalam rekaan itu,, diorang taruk muka seposen Timbalan Perdana Menteri kita tu. Bukan takat taruk cukup syarat je, tapi macam taruk muka Rajinikanth kat poster filemnya. Memang kat depan-depan... dan cukup ketara sekali. Sehinggakan si Saravanan timbalan-menteri-kuala-lumpur-yang-memang-kerjanya-ntah-apa-apa pun kena duduk belakang.


Hmm...kalau yang tak pernah baca artikel Malaysia Today tu, mesti tertanya tanya ada apa kenanya Melayu ni nak menyibuk dalam perayaan Deepavali kan. Tapi takpe Najib, gua bukan tergolong dalam mereka yang jahil. Vanakam. Bwahaha. Gua tau lu tu Hindu sebenarnya. Tu pasal lu kena jadi mercu perayaan Deepavali tu.

Apa-apa pun... selamat menyambut Hari Deepavali untuk Najib dan keluarga, dan juga seluruh warga Hindu di Malaysia.

3 comments:

motor cabok said...

astagfirullahalazim...
bawa mengucap dewan karut. jangan tuduh orang islam tu kafir. apa hak kita nak tuduh begitu.

jika "busuk hati" sangat pada dia, mengapa harus dikatakan dia hindu.

bawa mengucap. ingat allah.
wassalam

Seekers said...

Peluang buat duit lumayan dalam menjana pendapatan sampingan RM450 sehari dengan DNA Profile. Peluang buat duit lumayan dengan bisnes hebat, produk hebat, plan lumayan, bonus tinggi, tak ada loan, taja 2 org dah nak balik modal. An opportunity to earn extra money.. Anda join, esoknya terus dapat rm75!! Dijamin dapat!! terbaru dan terhangat!! Join us now!!

Sureincome,
Peluang Buat Duit Lumayan

finas said...

ternganga kejap..
wth of najib!