Jul 17, 2009

Takziah

SALAM TAKZIAH seikhlas ikhlasnya daripada gua kepada keluarga Teo Beng Hock. Kerana dia memang MATI KATAK. Mati tak pasal-pasal. Banyak sangat tanda tanya yang meyelubungi kematiannya. Dari detik dia kena panggil ke MACC beri kenyataan berhubung kes penyalahgunaan dana negeri sehinggalah mayat dia dijumpai di bangunan MACC (diorang kata dia terjun dari bangunan MACC. boleh caya ke nie?)... memang macam cerita Bollywood. Malah lebih terrer dari Bollywood. Gua sarankan semua penulis skrip dari Hollywood, dari Bollywood, dari semua industri filem seluruh dunia... untuk datang berlatih di Malaysia. Khususnya di Putrajaya.

Dan untuk mereka-mereka yang sibuk ucap takziah kat Michael Jackson menerusi facebook, sms kat tv, radio (ya mesej tak henti-henti seperti 'i love u mj, mj forever, i will miss u mj dan yang sewaktu dengannya), gua ingin sarankan korang juga.... supaya menyampai salam takziah korang pada saudara Teoh Beng Hock sebagaimana korang buat untuk si negro sesat tu.

Kerana implikasi kematian Teo Beng Hock lagi besar daripada negro sesat tu. Kerana ia berkaitan dengan kita sebagai rakyat malaysia.

Dan jugak...kerana pose akhir Teo Beng Hock pun iras Michael Jackson. Mari kita bersama-sama... I LOVE U TEO BENG HOCK. YOU WILL ALWAYS BE IN OUR MIND TEO BENG HOCK. WE WILL MISS YOU TEO BENG HOCK. TEO BENG HOCK FOREVER. THERE IS ONLY ONE TEO BENG HOCK. Awwww!!!!


*Hari jumaat ini ialah hari penuh emosi buat gua. Sebagaimana segmen pagi SinarFM tiap jumaat. Gambar Teo Beng Hock itu diculik tanpa kebenaran daripada laman MalaysiaKini. Ampun berjuta-juta ampun kepada semua pihak berkaitan ke atas penyalahgunaan gambar itu. Ia bertujuan untuk menyedarkan kita bahawa Teo Beng Hock pun iras-iras Michael juga. Jadi kita patut berdoakan untuk rohnya yang mati katak.

2 comments:

Pengarut. said...

ahahaha.. lawa post dia kiok eh. sebijik post maikel tengah lansing lansing.

Conteng Dinding said...

well written! lols. poor dude. RIP.