Aug 30, 2010

Lagi-Lagi Orang Bodoh


Kes 1:

(Petikan Utusan Malaysia Online)

SIAPA kata rakyat Malaysia sekarang tidak mempunyai semangat patriotik dan tidak lagi mencintai tanah airnya?Ini kerana, sesiapa sahaja yang melihat kereta ini tentu terpegun dengan semangat patriotik pemiliknya, Kandapan a/l Murugesu yang sanggup menghias kenderaannya dengan bendera Malaysia dan gambar pemimpin negara.

Kenderaan pelbagai guna (MPV) milik ahli perniagaan itu dihias dengan gambar kesemua enam Perdana Menteri Malaysia dan juga pemimpin UMNO, MIC dan MCA.Semangat kemerdekaan Kandapan harus dicontohi kerana beliau sanggup membelanjakan lebih RM20,000 untuk menghias kenderaannya dan mengadakan konvoi merdeka.Konvoi berkonsepkan 1Malaysia sejauh 53 kilometer yang diadakan di Pasir Gudang, Johor Bahru, semalam itu disertai oleh 80 buah motosikal berkuasa tinggi daripada Kelab Jb Bikers, Jaguh Selatan Bikers dan Dragon Bikers.

Turut menyertai konvoi bertujuan menyemarakkan semangat kemerdekaan negara yang ke-53 adalah lima buah kereta klasik dari Persatuan Kereta Klasik.


Kes 2:


_____________________________________________________________________________________

Fuyoh...siapa cakap orang india tak maju...ni maju apa.... boleh pehabis RM20,000 hias kereta dengan bendara tah apa apa tah. Tunjuk patriotik konon. Yang lagi seorang tu buat rambut pun sekali bantai RM400...peh giler betul tu...

Ini silap haribulan boleh jadi calon Presiden MIC nie...pasal pandai nak ampu orang orang yang kat atas sana, dan buat perabih duit buat kerja banggang.

1 comment:

Pumpkin, Ponyo and Friends! said...

The ones responsible for the lack of patriotism are the politicians themselves and they know it. Shame!