Sep 21, 2007

Satu, Dua... Tembak!

Baru-baru ini ada laporan mengatakan bahawa bandar-bandar di China adalah antara yang terkotor di dunia. Dan baru-baru ini jugak kerajaan kita melaporkan bahawa kita berniat menghantar pakar-pakar kita pi kat China sana untuk belajar teknologi pelupusan sampah mereka.

Apa nie oi? Belajar teknik hancurkan sampah dari salah satu negara terkotor di dunia? Betul sampahlah otak kerajaan kita nie. Gua rasa satu-satunya kursus yang kerajaan kita boleh ambil daripada negara China ialah cara mereka menghukum orang yang pecah amanah dan makan rasuah.

China ni betul brutal habih. Hang kantoi makan rasuah je... takde cakap banyak... terus bawak ke medan sasaran, dan ditembaknya dihidup-hidup. Maunya tak kalau satu kabinet menteri kita turun tengok diorang laksanakan hukuman, semuanya terkencing kat seluar. Time tulah siapa makan rasuah, dia rasa parah. Gua tak nafi China ini juga antara negara paling rosak kat dunia. Semua lapisan rakyat pun kuat merasuah. Tapi hukuman yang mereka kenakan juga bermaksud mereka ini agak serius dalam menangani gejala rasuah ini. Komunis la katakan.

1 comment:

bats said...

kalu pakai ini macam punya stail, nanti kosong la parlimen. haha.

selamat berpuasa bai.