Nov 15, 2007

Baju Kuning

Maksud:
Seseorang yang tidak gentar untuk menyuara pendapat yang logik lagi bernas serta menegak keadilan demi kesejahteraan individu, bangsa dan negara (walaupun sudah digertak pihak berkuasa atau dipantang Perdana Menteri).

*Baju Kuning tidak mempunyai tali persaudaraan dengan simpulan bahasa ‘Otak Kuning’ yang membawa maksud permikiran lucah, dll.

Contoh Ayat:
Kau ni betul degil la, Annuar! Dah Tok Penghulu kata dia pantang dicabar, kau lagi nak heboh-hebohkan benda tu!

Shaffie.. ini bukan degil...ini baju kuning namanya. Gua hanya bercakap apa yang benar. Gua hanya lakukan apa yang sepatutnya. Penghulu haram tu dah merogol anak dara sekampung, takkan gua nak tunggu sampai dia habiskan semua anak dara baru gua nak kecoh. Time tu mana lagi ada dara untuk dijadikan isteri. Hang boleh terima ke bakal bini hang tu yang dah ditebuk tupai?

3 comments:

TheOddfather said...

hahaha..
lu mmg kreatif laa..
nape x buat simpulan bahasa pantang dicabar..
bmksud x boleh dicabar lngsung..
haha..
slack lu layan dunhill aje..
gua layan kretek..
kalo x mmg sebulu laa..
aiseh gua nk tye kot2 lu ade tjumpe lagi x kasut aliph kt kl nih..
kalo ade inform gua..

gagak hitam said...

ada... kat campbell.. kedai bundle. kau round je kat tingkat satu. ada satu kedai kat hujung yg terpencil tu. saiz kasut tu tak ingatlah.

tapi haram, gua pegi 10000kali kat campbell pun kedai tu tak bukak. dia ada tulis no. hp kat sana. hang call je.

tapi memang mahal. tak silap gua, brader tu taruk harga rm250-300.

*heartbeat* said...

hahahhaa.. baguih baguih..