Sep 5, 2008

DNA itu Demi Najib & Abdullah

Memang benar. Undang undang DNA itu Demi Najib & Abdullah. Demi menjaga kepentingan dua beruk itu. Demi keselamatan mereka daripada digulingkan oleh rakyat... yang diketuai oleh Anwar.

Seperti yang sudah kita sedia maklum, kalaulah rang undang-undang ini diluluskan... maka semua nasib rakyat Malaysia boleh dikawal dan dimanipulasikan oleh pihak berkuasa. Mereka bagaikan penulis skrip cerita Bollywood kalau DNA kita di tangan mereka. Mereka boleh mereka bermacam-macam scenario dan bukti untuk 'membuktikan' kita bersalah.

Dan dalam satu sesi Dewan Rakyat baru-baru ini, ada seorang MP bangang yang melepaskan kata dengan berfikir menggunakan lutut. Namanya Salleh Kalbi. Ingat... SALLEH KALBI. Dia kata "RANG ITU PATUT DILULUSKAN DAHULU WALAUPUN IANYA MEMPUNYAI BANYAK KELEMAHAN....(sila rujuk keratan akhbar)".


Ini boleh diumpamakan seperti merogol orang. Kita tau ianya salah. Tapi takpe, kita rogol dulu. Nanti kalau kantoi, kita pikir-pikirkanlah cara nak lepas diri, samada hulur duit ke, lawan kes kat mahkamah ke, atau kawin dengan mangsa rogol ke.

Hah...orang macam nilah yang buat rosak negara. Dah tau benda tu silap...tapi masih nak teruskan. Gua rasa spesies babi pun rasa malu pasal namanya berbunyi seakan-akan Salleh Kalbi.

2 comments:

Ramizan said...

bro, dah lama tak tgk lu punyer blog.

sekali teringat, terus lu buat lawak "Tapi takpe, kita rogol dulu. Nanti kalau kantoi, kita pikir-pikirkanlah cara nak lepas diri"

I like the way u think lah.. ha! ha!

Dan Shiv said...

Hebat sekali!