May 14, 2007

Kembali Mengarut

Pemergian kawan selaku tok guru gua di bulan lepas telah meninggalkan tamparan besar kat diri gua. Tamparan ini mengingatkan gua kat penampar mak gua yang biasanya hinggap kat muka tiap kali gua ingkar katanya. Memang cukup mendalam kesannya.

Selama sebulan itu, gua cukup sesat. Dan kesunyian. Seolah-olah perasaan kaki botol yang hiba jikalau kerajaan menurunkan perintah mengharamkan segala minuman keras. Saya cukup kesal kerana saya tidak sempat mem-parasit-kan lebih banyak ilmu daripadanya. Memang takkan habis dipelajari daripadanya, walaupun gua mendedikasikan 10tahun kat dirinya.

Tapi memang inilah sikap manusia. Masa orang tu masih ada, kita tak menghargai sangat. Saat dia dah masuk liang lahad, baru nak kesal.

OK. Cukup sudah rintihan gua yang takkan ada hujungnya. Gua akan terus mengarut di laman ini, kerana gua tau dia akan ada internet di akhirat tu. Dan dia akan melayar laman ini setiap kali ada post baru.

Selamat.

No comments: